رئیس اداره آموزش‌وپرورش گناباد گفت: ۶۹۱ دانش‌آموز رأی اولی این شهرستان خود را برای حضور در نخستین مرحله اخذ رأی در یازدهم اسفندماه سال جاری آماده کردند.
کد خبر: ۹۵۸۲۷۴۱
|
۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از گناباد، مجید فدوی اظهار کرد: از این تعداد ۳۶۷ نفر دانش‌آموز پسر و ۳۲۴ نفر دانش‌آموز دختر هستند.

 وی ادامه داد: برای بسترسازی و تبیین اهمیت انتخابات در مدارس قرارگاه «۱۴ صفر دو» با تأکید بر لزوم تبیین اهمیت و میدان‌داری دانش‌آموزان در این زمینه برگزار و از هر مدرسه یک نفر دانش‌آموز به تفکیک دانش‌آموزان دختر و پسر عضو شدند و این مباحث با حضور نمایندگانی از هر کدام از کلاس‌ها ارائه شد.

 رئیس اداره آموزش‌وپرورش گناباد افزود: برگزاری همایش ویژه رأی اولی‌ها با حضور اساتید کشوری در سالن اجتماعات شهید کفایی، مناظره‌ها، تریبون آزاد، جلسات تبیینی و بصیرت‌افزایی با موضوع اهمیت برگزاری انتخابات و نتایج آن در مدارس از دیگر اقدامات به شمار می‌رود.

 وی بیان کرد: با هماهنگی با فرمانداری و هیئت نظارت انتخابات گناباد مقرر شد در ۵۰ درصد صندوق‌های اخذ رأی این شهرستان، دانش‌آموزان به‌عنوان ناظر و خبرنگار خبرگزاری دانش‌آموزی (پانا) حضور یابند.

 فدوی تصریح کرد: همچنین دانش‌آموزان با همراهی والدین خود تجربه حضورشان در محل شعبه اخذ رأی را ثبت و جهت حضور در پویشی که معاونت پرورشی آموزش‌وپرورش گناباد در آستانه انتخابات در دست برگزاری دارد، ارسال می‌کنند.

 ۱۹ هزار دانش‌آموز در ۹۱۱ کلاس درس و ۲۲۴ مدرسه در مناطق شهری و روستایی گناباد شاغل به تحصیل هستند.

 حدود ۹ هزار نفر از دانش‌آموزان در مدارس دولتی، پنج هزار نفر در مناطق روستایی، ۹۲۷ نفر در مدارس شاهد و بقیه در مدارس استثنایی و غیرانتفاعی به تحصیل اشتغال دارند.

 افزون بر سه هزار نفر عوامل اجرایی، نظارتی و حراستی دست‌اندرکار برگزاری انتخابات یازدهم اسفندماه سال جاری در حوزه انتخابیه گناباد و بجستان هستند.

 دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، یازدهم اسفندماه امسال هم‌زمان با سراسر کشور در ۱۳۱ شعبه اخذ رأی حوزه انتخابیه گناباد و بجستان برگزار می‌شود.

 حوزه انتخابیه گناباد و بجستان دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و به ترتیب در فاصله ۲۸۷ و ۲۷۸ کیلومتری جنوب و جنوب غربی مشهد قرار دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها